6.10.2012 Gleden av å kunne hjelpe

Du er sjefen over deg selv!

Tidligere denne uken hadde jeg en kunde som var svært skeptisk til at jeg kunne hjelpe nettopp han, noe som ikke er unormalt. De fleste som ringer meg har et problem, og det problemet har de som oftest hatt en stund, og derfor har det blitt så «sant» og inngrodd, at de tror det vil være der «for evig». Jeg kan nesten høre at de smiler i andre enden når jeg forteller dem at det kan fikses på noen minutter. Jeg kan høre de tenker at; «dette kan ikke være sant, hun tuller med meg.» Vedkommende som var på telefonen for noen dager siden hadde konkurransenerver, og de mente han at det var umulig å bli kvitt. Men, etter å ha blitt coachet og etter å ha lært seg noen ganske enkle teknikker for hvordan man skal håndtere følelser og tanker, rydde bort det man ikke vil ha og å lage de følelsene man vil ha, så ble han temmelig overrasket!» Går dette virkelig an?» » Er det så lett?» Ja så lett er det, du må bare vite hvordan tanken henger sammen med følelsen som igjen henger sammen med adferden (handlingene dine), eller omvendt:-)

Så gleden er på min side og jeg er heldig som har et yrke der jeg  kan hjelpe mennesker på en lettfattelig men svært effektiv måte!

Du Må ikke ha dine problemer alltid, de kan forsvinne temmelig lett! Fordi du er ikke dine problemematiske tanker.

God helg, Gry

Share
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.